Прочетен: 2186 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 22.05.2009 23:17
В книгата си “Диета за една малка планета” Франс Мур Лапе ни предлага да си представим, че сме седнали пред чиния, в която има дебел бифтек. “А сега си представете – продължава той, - че в същата стая стоят още 40 – 50 души, но пред всеки от тях има празна чиния. Зърното изразходвано за производството на вашия бифтек би било напълно достатъчно, за да напълни чиниите на тези гладни 50 души с полезна, калорична, вкусна зърнена каша.
Друга цена, която сме принудени да плащаме за консумацията на месо, е ЗАМЪРСЯВАНЕТО НА ОКОЛНАТА СРЕДА. Отпадните води, изхвърлени от месокомбинатите и животновъдните ферми, са един от основните замърсители на реките и другите водоеми. Вече за никого не е тайна, че източниците на питейна вода на планетата не само се замърсяват, но и застрашително се изчерпват, и че месодобивната промишленост употребява вода особено разточително. Геотг Боргстрьом утвърждава, че отточните води от животинските ферми замърсяват околната среда десет пъти повече, отколкото градската канализация, и три пъти повече в сравнение с отпадните води на промишлените предприятия.
Лев Толстой пише, че като убива животни, за да яде плътта им, “ЧОВЕКЪТ УНИЩОЖАВА ВИСШИТЕ СИ ДУХОВНИ УСЕЩАНИЯ – СЪСТРАДАНИЕ И ЖАЛОСТ КЪМ ЖИВИТЕ СЪЗДАНИЯ, ПОДОБНИ НА НЕГО – И ПОТЪПКВАЙКИ СОБСТВЕНИТЕ СИ ЧУВСТВА, ОЖЕСТОЧАВА СЪРЦЕТО СИ.” И предупреждава: “КАК МОЖЕ ДА СЕ НАДЯВАМЕ НА ЗЕМЯТА ДА СЕ ВЪЗЦАРИ МИР И БЛАГОПОЛУЧИЕ, ДОКАТО НАШИТЕ ТЕЛА СА ЖИВИ ГРОБОВЕ ЗА УБИТИ ЖИВОТНИ?”
Като престанат да ценят живота на животните, хората престават да ценят и човешкия живот. Преди 2 600г. Питагор е казал: “ТЕЗИ, КОИТО УБИВАТ ЖИВОТНИ ЗА ДА ЯДАТ ПЛЪТТА ИМ, НЯМА ДА СЕ ПОКОЛЕБАЯТ ДА ПОСЕГНАТ И НА СЕБЕПОДОБНИТЕ СИ.”
Хората които влязат в месарница спокойно си купуват “свинско” или “телешко” но наистина биха се стреснали ако им предложат например кучешко месо. Може би свинята не им е достатъчно симпатична. Ако следваме правилно логиката, че можем да убиваме онези животни, които според хората не са достатъчно интелигентни или симпатични, то ще е естествено да оправдаем убийството на умствено недоразвити и психично болни хора.
Човекът е получил най-голямата привилегия – да притежава разум, да може да мисли и да разсъждава. Но това предимство е и най-голямата отговорност – отговорността за всички наши постъпки. Високата ни интелигентност не само че не ни позволява да действаме като хищници спрямо останалите животни, но тя дори ни задължава да преодолеем безогледния сляп егоизъм.
Интелигентността ни дава едно право, с което единствено ние хората сме надарени - правото на избор. От нас зависи какъв ще бъде този избор.
Постингът е събран от различни източници от мрежата, но изразява моето лично виждане.Едва ли ще са малко хората които няма да бъдат съгласни или такива на които просто не им пука, но ако накара поне един човек да се замисли, значи не е написан напразно....